תחומי התמחות

יש לכם שאלות נוספות? מלאו את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם.

עם שליחת הפרטים אני מאשר/ת
קבלת מידע מקצועי מואלרי למייל

ואלרי מרטינו Bs.c N.D Cl.H

נטורופתית, הרבליסטית קלינית

תוכנית ליווי מקיפה

לדלקות מערכת העיכול

סדרת טיפולים המותאמת באופן אישי לכל מהלך אפשרי של המחלה

Herbs and Minerals

אודות הקליניקה

של ואלרי

תסמונת המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז (או הרגיש) היא ההפרעה הגסטרואנטרולוגית השכיחה ביותר. זוהי תופעה של הפרעה בתפקוד ותנועתיות המעיים ללא פגם מבני. התסמונת מאובחנת לאחר שנשללו מחלות מערכת עיכול אחרות. כלומר, זה בעצם אוסף של סמפטומים שאין להם שום הסבר רפואי, וכולם נופלים תחת אותה ההגדרה.

הטיפול הקונבנציונלי בתסמונת המעי הרגיז מתמקד בעיקר בניהול סמפטומים, ולא בחיפוש מקור הבעיה, מה שיכול להיות מאד מתסכל עבור המטופל.

התסמינים של מעי רגיז/ש כוללים: שלשול או עצירות כרוניים, כאבי בטן תחתונה, נפיחות, גזים, עיייפות, ספיגה לקויה של ויטמינים ומינרלים, צואה רירית. כמו שכבר הבנתם- פגיעה ממשית באיכות החיים.
על מנת להרגיש שיפור בתסמינים, לשפר את תפקוד מערכת העיכול ותנועתיות המעיים יש צורך לבצע שינויים באורח החיים.

הטיפול הטבעי במעי רגיז מתמקד באיזון כלל הגורמים שעלולים לגרום לתסמונת: אורח חיים, מתח נפשי, מחלות רקע וכמובן תזונה לקויה. בקליניקה אני בונה תוכנית טיפולית ייעודית לשינוי אורח החיים ולשיפור התזונה, ומלווה שלב שלב את המטופל לעבר הפגת התסמונת.

אני משתמשת בכלים רבים שברשותי המעודדים הפחתת מתחים ולחצים: תזונה נכונה, צמחי מרפא, רפלקסלוגיה ודמיון מודרך.

בטיפול התזונתי תלקחנה בחשבון הרגישויות של המטופל למזונות שונים, משום שזה עלול להיות אחד הגורמים לתסמונת. במקרים רבים יהיה צורך לבצע דיאטת "אלימינציה" –בה מורידים סוגים שונים של מזונות אלרגניים מהתפריט ובודקים האם יש שיפור. במקרים מסויימים, כאשר המטופל צרך תזונה לקויה לאורך זמן, יהיה צורך לבצע ניקוי רעלים, מה שבהרבה מקרים מביא לשיפור בתסמונת. ההמלצות התזונתיות ישלבו בניית תפריט מאוזן המכיל מזונות שתומכים ומקלים על תהליך העיכול.

בנוסף, כמעט תמיד אמליץ על צמחי מרפא ייעודיים, שמטרתם לשקם ולחזק את מערכת העיכול, לספוח גזים, להגביר הפרשת מיצי מרה, להרגיע את המערכת העצבית ועוד.

Bruschetta

המתכונים הבריאים