תולעי מעיים

תולעים אילו סוג של טפיל/פרזיט, שהוא בעצם אורגניזם חי שמשתמש בגוף האנושי בתור פונדקאי.

מערכת העיכול שלנו מכילה באופן טבעי סוגים שונים של טפילים, חלקם ידידותיים וחלקם פחות. הטפילים המזיקים מתחילים לשגשג כאשר ישנה פגיעה באוכלוסיית החיידקים הידידותית במעיים או החלשות של המערכת החיסונית.

Image by Miriam Rodergas
Image by Alice Pasqual

קיימים סוגים שונים של תולעי מעיים:

• תולעים עגולות- הביצים שלהן מופרשות בצואה ועוברות לצמחייה. אפשר להדבק בהן על ידי אכילת פירות או ירקות שנגועים באותן הביצים.

• תולעי שוט- תולעת ארוכה ודקה שמתפתחת במעי הדק ומשם נודדת אל המעי הגס. ההדבקה מתרחשת דרך מזון או מים מזוהמים. יכולה לגרות לשלשול דמי, אנמיה, כאבי בטן.

• תולעי קרס- התולעים האילו אוחזות בדופן המעי באמצעות השיניים שלהן. הן מוצצות דם ולכן עלולות לגרום לאנמיה. הן עד כדי כך זעירות, שיכולות לחדור למערכת העיכול דרך כפות הרגליים.

• תולעי מחט- נפוצות מאד אצל ילדים. חודרת לחלק העליון של המעי הגס. בלילה נודדת אל פי הטבעת להטיל את ביציה, ולאחר ההטלה מתה. הביצים חוזרות בחזרה אל המעיים וחוזר חלילה. ניתן להדבק בהן על ידי מגע במשטחים שנגועים בביצים והכנסת הידיים לפה.

• תולעי סרט- מועברות על ידי אכילת בשר או דגים שמכילים את התולעת. התולעים נודדים לפי הטבעת להטיל את ביצהן ולאחר מכן מתות. הביצים יכולות להמצא על משטחים שונים וכן מתחת לצפורניים. מאד קל להדבק בהן באמצעות מגע כי הן עמידות לפרקי זמן ארוכים של כשבועיים.

סוגי תולעים

הגורמים העיקריים לתולעי מעיים הם מזון או מים מזוהמים בצואה, חוסר הגיינה, חולשה של מערכת החיסון, חוסר איזון בחיידקי המעיים, יחסי מין ומגע.

גורמים

התסמינים של תולעי מעיים הם תלויים בסוג התולעת ויכולים לבוא לידי ביטוי בכאבי בטן, שלשולים או עצירויות, חוסר או עודף של תאבון, חולשה ותשישות, ספיגה לקויה של חומרי הזנה, שינויים במצב רוח, גירוי וגרד בפי הטבעת, צואה רירית או דמית, גזים ונפיות, רגישות למזונות, דלקת מפרקים, בעיות עור, קרוהן .

תסמינים

טיפול טבעי בתולעי מעיים

הטיפול הקונבנציונלי בתולעים לאורך זמן עלול להיות אגרסיבי עבור מערכת העיכול, בעיקר כשמדובר בילדים. הטיפול הטבעי משלב צמחי מרפא ומזונות טבעיים נוגדי טפילים שעוזרים להשמיד את התולעים וביציהן ולסלקן מתוך מערכת העיכול,

וכן בא לענות על כל התסמינים שצויינו קודם.

הטיפול יכול להיות בלעדי או בשילוב עם הטיפול הקונבנציונלי על מנת לשפר את יעילות התרופות.

מזונות שנחשבים ל"קוטלי טפילים" אילו בעיקר מזונות מהצומח (ירקות, פירות, אגוזים, זרעים) שעשירים בסיבים, נוגדי חמצון וחומצות שומן חיוניות ומסייעים לגוף להפטר מהתולעים ולשקם את מערכת העיכול ואת פלורת המעי. כמובן שחשוב להמנע ממזון שמחליש את מערכת העיכול ומערכת החיסון ומשמש כמזון לטפילים כמו קמח לבן, סוכר, שומן רווי, מזון מתועש ומעובד.

מנסיוני שילוב של צמחי מרפא שמתאימים לטיפול בתולעי מעיים הוא קריטי בהצלחת הטיפול.

ישנם צמחים רבים שיכולים לטפל בתולעים וכן לעזור לטפל בתסמינים כמו כאבים, שלשולים, ספיגה לקויה, נפיחות וכו'.

אילו צמחי מרפא נוגדי זיהום וממריצי חיסון עוצמתיים, שיסייעו להשמיד את התולעים וביציהן לצד צמחים משפרי ספיגה ומשקמי רירית המעיים שיסייעו להחזיר את המעיים לאיזון.

לאחר הטיפול האקוטי, כדי לשמור על בריאות מערכת העיכול ולמנוע הדבקות חוזרת, ניתן לשלב צמחים מחזקי מערכת חיסון כטיפול מניעתי.

Super Health Food