טיפול בסיבו (SIBO)- תיאור מקרה מהקליניקה

מקרה אמיתי מהקליניקה

ג' הוא מנהל כספים בחברה גדולה. במשך חודשים רבים הוא סבל מתסמינים חוזרים של נפיחות בטנית, גזים, יציאות לא סדירות, צרבות, ערפול מוחי ועייפות. לאחר תקופה ארוכה של ניסוי וטעייה, קריאה בד"ר "גוגל", ביקורים אצל רופאים ומטפלים שונים, נשלח סוף סוף על ידי רופאת גסטרו לביצוע בדיקת נשיפה לנוכחות סיבו.

מהו סיבו?

סיבו- (SIBO- small intestinal bacterial overgrowth)- צמיחת יתר של חיידקים במעי הדק. זהו מצב שבו אוכלוסיית החיידקים במערכת העיכול יוצאת מאיזון ומתחיל שגשוג יתר של חיידקים מזיקים במעי הדק. חשוב לציין שסיבו היא לא הבעיה, אלא סמפטום של בעיה נרחבת ועמוקה יותר שמתרחשת במערכת העיכול, שגורמת לחיידקים האילו לצאת משליטה.

במצב של סיבו מתרחשת תסיסת מזון מרובה על ידי החיידקים במעי הדק ובעקבות זאת מופרשים גזים. ישנם שלושה סוגי סיבו, וכל סוג תלוי בגז אותו מייצרים החיידקים היושבים במעי הדק (מימין, מימן גופריתי, מתאן).

כל סוגי הסיבו הם בעלי תסמינים משותפים הדומים מאד לאילו של תסמונת המעי הרגיש, אך בעצמה חזקה יותר, וכוללים: גזים, נפיחות, כאבי בטן, התכווצויות, שלשולים/עצירות, אי סבילות לגלוטן, לקטוז ופרוקטוז, מחלות כרוניות כמו פיברומיאלגיה, עייפות כרונית, סוכרת, חוסרים בויטמינים ומינרלים, פריחות עוריות, אדמומיות וגירודים.

נכון לעכשיו, בדיקת נשיפה היא בדיקת האבחון היעילה ביותר לסיבו, ומטרתה לבחון את סוג וכמות הגז המיוצר במעי הדק.

הבדיקה פשוטה מאד ומבוצעת במספר בתי חולים בארץ, אך לא הרבה רופאים נוטים להמליץ עליה. ניתן לבצע אותה גם באופן פרטי במרכז הרפואי "אופק פלוס".

נחזור לג'.

עד שהגיע אליי, עבר כבר 5 סדרות של טיפול אנטיביוטי, ללא הטבה משמעותית. חשוב לציין, ששימוש מרובה באנטיביוטיקה עלול לגרום להתפתחות עמידות אצל החיידקים בגופינו, ובאמת, כתוצאה מכמות גבוהה של אנטיביוטיקה, לא רק שהתסמינים של ג' לא השתפרו, אלא אף הפכו לקשים יותר: השלשולים החמירו, ובנוסף לסיבו, התפתח גם זיהום פטרייתי (קנדידה).

כאשר נפגשנו, היה ג' במצב כזה, שלא אפשר לו להמשיך לעבוד ולחיות אורח חיים תקין.

אם כך, היה מולי מקרה מאתגר, והיה עליי להפעיל את כל הכלים הטבעיים שלרשותי ולהשתמש בכל הידע שצברתי עד כה בטיפול בסיבו והשלכותיו.

מתוקף היותי נטורופתית והרבליסטית קלינית, המתמחה ברפואת צמחי מרפא, הגישה הטיפולית שלי היא שצמחים ותזונה חייבות להיות חוד החנית של תורות הריפוי אם רוצים באמת "לרפא" אנשים ולא רק "לטפל" בהם.

השימוש בצמחי מרפא יחד עם טיפול תזונתי והשינויים באורח החיים, מביא לכך שהמטופלים יכולים לקחת חלק פעיל בטיפול הרפואי שלהם, כדי להיות פחות תלויים בתרופות קונבנציונליות על מנת לרפא את עצמם.

בטיפול בסיבו אני מתמקדת בטיפול בכמה מוקדים במקביל.

הנה חלק מהם:

1. הרעבת החיידקים המזיקים באמצעות שינוי תזונתי ותפריט דל פחממות ייחודי שפיתחתי.

2. שימוש בצמחי מרפא אנטיבקטריאליים לקטילת החיידקים המזיקים.

3. שימוש בצמחי מרפא "פרו-קינטיים" לשיפור תנועתיות מעיים ולפינוי החיידקים המזיקים החוצה.

4. שימוש בצמחי מרפא משקמי כבד (סיבו נוטה לפגוע בפעילות תקינה של הכבד)

5. העלאת הסתגלות הגוף לסטרס (צמחים, אורח חיים). המעיים מתפקדים בצורה טובה יותר כאשר אנחנו רגועים.

כמובן שהטיפול מותאם באופן אישי לכל מטופל, בהתאם למצבו הבריאותי, האורח חיים והעדפותיו התזונתיות.

לאחר 3 חודשים של טיפול טבעי בסיבו, שהיא לא פחות מאינטנסיבי, ג' חזר לעצמו. התסמינים במערכת העיכול פסקו, היציאות הסתדרו, הוא הרגיש הרבה יותר חיוני ואנרגטי. החל לעשות ספורט, חזר לאכול בחוץ והרגיש הרבה יותר פרודוקטיבי בעבודתו.

אם גם אתם סובלים מבעיות במערכת העיכול, ולא מוצאים פתרון, אל תהיו שם לבד. אני יכולה לעזור לכם להרגיע את הבטן ולהחזיר לכם את החיוניות והאיכות חיים.

לקריאה נוספת על הטיפול בסיבו הקליקו כאן