צמח הבוסווליה (לבונה) כטיפול טבעי בקוליטיס ודלקת מפרקים

אם אתם מתמודדים קרוהן או קוליטיס כיבית- אתם בטח יודעים שהסמפטומים של המחלות הללו לא תמיד נשארים מוגבלים למעי ולעיתים יכולים לבוא לידי ביטוי גם בחלקים אחרים של הגוף, בינהם המפרקים.

דלקת מפרקים הינה אחד הסיבוכים השכיחים ביותר של מחלות מעי דלקתיות.

בקליניקה יוצא לי לראות לא מעט בני נוער וצעירים בשנות ה 20-30 לחייהם שבזמן התקף דלקתי סובלים גם מכאבים, נוקשות וקשיי תנועה במפרקים.

בזמן דלקת אקוטית במעי הגס הכאב עלול לעבור ממפרק אחד למשנהו, ממש להגביל את טווח התנועה ולפגוע באיכות החיים. החדשות הטובות הן, שישנם מספר צמחים לטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס, בעלי תכונות אנטי ראומטיות שיכולות לסייע בהפחתה של הכאב והדלקת.

מהו צמח הבוסווליה (Boswellia)?

צמח שאני מרבה לשלב כחלק מטיפול בדלקת מפרקים על רקע מחלת מעי דלקתית, הוא הבוסווליה- הלבונה ההודית. הבוסווליה מגיעה אלינו מהרפואה ההודית המסורתית.

זהו שרף המופק מעץ הלבונה ולו שימוש מסורתי נרחב בטיפול טבעי במגוון מחלות דלקתיות במערכות הגוף השונות, לרבות דלקות מפרקים ומחלות מעי דלקתיות, בייחוד קוליטיס כיבית.

שמתם לב? 2 ציפורים בצמח אחד! גם דלקת במעי וגם דלקת מפרקים.

המרכיב הפעיל בלבונה- החומצה הבוסוולית הוכחה מחקרית כיעילה מאד בטיפול בדלקות מפרקים ראומטיות וניווניות.

במחקר הודי מ 2001 שבדק יעילות הטיפול בבוסווליה השתתפו 30 חולי קוליטיס כיבית.

20 מטופלים טופלו בצמח ו-10 קיבלו טיפול תרופתי. לאחר שישה שבועות 70% מהחולים שטופלו בבוסווליה נכנסו לרמיסיה, לעומת 40% מהחולים שקיבלו טיפול תרופתי (מחקר 1).

מממצאי מחקר גרמני מאותה השנה עלה שלבוסווליה יכולת הפחתת הדלקת בקרוהן במידה דומה לטיפול תרופתי קונבנציונלי ושהיא מסוגלת להרגיע את תנועתיות המעיים ולהפחית נפיחות ובצקת במעי (מחקר 2).

זאת דוגמא לצמח שהודות לפעילות רפואית מגוונת יכול לשרת אותנו בכמה מובנים. הוא בהחלט אחד הצמחים המובילים כחלק מטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס כיבית.

הבחירה האישית והמדויקת של צמחי מרפא, במינון וביחס הנכון (מתוך מגוון של למעלה מ-400 צמחים קיימים), מאפשרת טיפול עוצמתי, יעיל ומדוייק יותר.

כמובן שהשימוש בצמח הזה, כמו גם בשאר הצמחים צריך להיות תחת יעוץ וליווי מקצועי.

מהם רכיבי התזונה החיוניים כחלק מטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס? הקליקו כאן