top of page
חיפוש

צמח האשווגנדה כחלק מטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס

צמחים הם כלי חזק ויעיל מאד בטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס כיבית. על סמך נסיון ארוך שנים אנו למדים שטיפול נכון ואחראי באמצעות צמחי מרפא

הוא ללא תופעות לוואי מזיקות (כגון דיכוי חיסוני), מעודד ומזרז החלמה באופן טבעי ובטוח ומאפשר הקלה בתסמינים תוך פרק זמן קצר יחסית.


אחד הצמחים הנחקרים ביותר והאהובים עליי במיוחד בטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס הוא הויתניה המשכרת ( Withania Somnifera) הידועה גם בשם- אשווגנדה.

הויתניה המשכרת מגיעה מהרפואה האיורודית (ההודים טוענים שהיא מאריכת חיים), והיא נחשבת לאחד הצמחים החשובים ברפואת הצמחים המודרנית.


כבר בשנות ה-50 גילו ההודים חומרים בשורש הויתניה המשכרת שהדגימו השפעה מרגיעה על מערכת העצבים המרכזית וכן השפעה נוגדת עווית על השרירים החלקים של המעי (מחקר 1).


מחקר קליני נוסף הדגים את יעילותה של הויתניה המשכרת במצבי תשישות ואנמיה, תופעות קלאסיות במחלות מעי דלקתיות, זאת הודות לרכיבים סטרואידליים המעלים רמת חלבון כללי ומשפרים ערכי ברזל והמגלובין בדם (מחקר 2).


הויתניה מכילה רכיבים נוגדי חמצון עוצמתיים בעלי תפקיד בהרגעה כללית

ובהגנה מפני נזקי סטרס למערכת העצבים.

סקירת מחקרים מ 2011 שבחנה את פעילות הויתניה המשכרת בקרב בני אדם

ובעלי חיים מדגישה את השפעתה הדרמטית על איזון פעילות מערכת העצבים,

שכידוע לכם ברובה ממוקמת במעיים (מחקר 3).


כלל המחקרים מסכימים על כך שהויתניה מרגיעה דלקתיות עודפת באמצעות

דיכוי תגובת היתר של מערכת החיסון במחלות אוטואימוניות (מחקר 4, מחקר 5, מחקר 6).


לסיכום, השילוב של היותה צמח מרגיע וטוניק למערכת העצבים, יחד עם אלמנט מחזק,

ממריץ ומעלה רמות אנרגיה הופך אותה לצמח מפתח לטיפול בעייפות ותשישות במצבי חולי, ומאפשר לגוף להתמודד בצורה טובה יותר עם מחלות מעי דלקתיות.


השימוש בצמח זה בקליניקה מוכיח את עצמו כל כל פעם מחדש כשהיא משולבת בטיפול טבעי בקוליטיס וקרוהן ולמעשה ברוב הפרעות העיכול שאני נתקלת בהן.

ויתניה משכרת היא רק דוגמא אחת מתוך עולם שלם של צמחים שיכולים להקל, לשפר את התסמינים, לעודד רמיסיה ולסייע רבות במצבי חולי באופן טבעי לחלוטין.


השילוב של רפואת צמחים בשילוב עם טיפול תזונתי נכון יוצר תוצאות יוצאות דופן אצל מי שמתמודד עם דלקות מעיים. טיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס מנסיוני, הוא הרבה יותר אפקטיבי, כאשר הוא מורכב מצמחים.


רוצים לשמוע על עוד צמח נהדר ויעיל לטיפול טבעי בקוליטיס וקרוהן? הקליקו כאן




bottom of page