top of page
חיפוש

גוג'י ברי כחלק מטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס

הגוג'י ברי, שרובכם ראיתם באיזור של הפירות היבשים בסופרים וחנויות טבע הידועים בשמם הלועזי כ Lycium barbarum הן שילוב מנצח של סופר פוד (מזון על) וצמח מרפא.

לפני שהגוג'י ברי הגיעו אלינו מסין, השתמשו בהן הסינים במשך אלפי שנים כצמח מרפא לטיפול בהפרעות בריאותיות רבות, בין היתר כצמח מזין, מחזק, מטפל באנמיה ונוגד דלקת עצמתי.

מדהים לראות שפרי כה קטן כל כך עשיר בערכים תזונתיים: ויטמיני A ו- , C ומינרלים כמו סידן ברזל, סלניום ובנוגדי חמצון רבים.


מזה אלפי שנים נחשבו הגוג'י ברי כמזון על, רק לאחרונה זיהו את הפוטנציאל שלהן בטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס. במחלת מעי דלקתית מערכת החיסון מפעילה תגובת יתר כלפי גירוי או גורם כלשהו במעי הגס או הדק על ידי שליחת תאי דם לבנים לאזור וכך נוצרת דלקת. בשל היותם עשירים בנוגדי חמצון רבים, הגוג'י ברי מנטרלים בצורה הדרגתית את חמצון היתר שנוצר באיזורים המודלקים, ובכך מסייעים בהשקטת הדלקת. התהליך הזה מתרחש ממש שעות ספורות מרגע צריכת הפרי (מחקר 1, מחקר 2)


צריכה קבועה של גוג'י ברי לאורך זמן מסייעת להשקיט דלקתיות במעי. מחקר שנעשה על עכברים חולי קוליטיס מצא, שעכברים שקיבלו אבקת גוג'י ברי במשך חודש לפני שהושרה בהם קוליטיס הדגימו שיפור משמעותי יותר במצב הדלקת, השלשולים והדימומים בהשוואה לקבוצת הפלסבו. כמו כן נצפתה ירידה מתונה יותר במשקל ורמת אנרגיה גבוהה יותר באותה הקבוצה, לעומת קבוצת הפלסבו (מחקר 3).


הגוג'י מגיע אלינו מסין בצורה מיובשת, אך אני לא ממליצה לצרוך אותן בצורה הזו, במיוחד לא בזמן דלקת במעי (עלול ליצור חסימות). שתי הדרכים הנכונות ביותר לצרוך אותן: 1. כאבקה טחונה מומסת במים (אפשר לטחון את הפירות המיובשים במטחנה ביתית או לקנות אבקה מוכנה). 2. חליטת הגרגרים במים רותחים ושתיית מי החליטה- השיטה המועדפת עליי! כן, כן שמעתם נכון. על מנת למצות את מלוא החומרים הפעילים של הגוג'י ברי, יש לחלוט אותן במים רותחים למספר דקות, ממש כמו תה (ראו תמונה👇).


לאחר שתיית החליטה אפשר ומומלץ לאכול את הגוג'יז החלוטים או להוסיפן לשייק, כך הן הרבה יותר קלות וזמינות לעיכול.

בשל המתיקות שלהן, טעם החליטה גם הוא מתוק וכייפי. אפשר להשתמש בהן בחליטה עם צמחים נוספים או תה ולהינות מאפקט ההמתקה שלהן.


אם אתם מאותגרי קרוהן או קוליטיס, צריכה קבועה של חליטת גוג'י ברי תזין ותחזק אתכם. במיוחד אם אתם סובלים מחוסרים תזונתיים, אנמיה וחולשה. מנסיוני, צריכה קבועה של גוג'י ברי חלוטים היא מאד חשובה בטיפול טבעי בקוליטיס וקרוהן.

טיפ נוסף ממני, השתדלו לצרוך גוג'י ברי אורגניים בלבד, בשל החשש לנוכחות חומרי ריסוס והדברה.


ההמלצה שלי לגוג'י ברי אורגניים מאתר IHERB:


רוצים לשמוע על עוד צמח נהדר שיכול לסייע בטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס? הקליקו כאן





bottom of page