שאלות ותשובות על סיבו

מהו סיבו?

סיבו הוא מצב זיהומי במערכת העיכול, שבו מתרחש שגשוג יתר של חיידקים במעי הדק. החיידקים פולטים גזים שונים (מימן, מתאן ומימן גופריתי), ולפי סוג הגז, ניתן לאבחן בעצם את סוג הסיבו. זוהי תופעה מאד נפוצה באוכלוסייה, אך אנשים רבים מהם בכלל לא יודעים שיש להם סיבו, מאחר ולסיבו יש מגוון מאד גדול של תסמינים שמזכירים את תסמונת המעי הרגיש ולכן, הרפואה לא תמיד מצליחה להגיע לאבחנה מדוייקת. בטיפולים אני נתקלת בהמון מקרים של מטופלים שלקח להם שנים לקבל אבחנה של סיבו. שנים של סבל, ייאוש וחוסר וודאות.

מהם התסמינים העיקריים של סיבו?

התסמינים העיקריים של סיבו הם כאבי בטן, נפיחויות , גזים שלשולים, עצירויות. בסיבו מסוג מימן יש יותר נטיה לשלשולים, כולל הנפיחות והגזים ובסיבו מסוג מתאן ישנה יותר נטיה לעצירויות. (אך ישנם גם תסמינים רבים שיכולים להיות גם מחוץ למערכת העיכול, ולא תמיד מקשרים בינהם לבין סיבו). לקריאה בהרחבה על תסמיני סיבו.

כיצד ניתן לטפל בסיבו בהצלחה?

סיבו זה מצב בהחלט מורכב, אך ניתן לטפל בו בהצלחה ולמנוע את חזרתו באמצעים טבעיים של תזונה נכונה, תוספי תזונה וצמחי מרפא. למעשה, שילוב של הטיפול הטבעי לצד הטיפול הקונבנציונלי משפר בהרבה את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

אילו סוגי סיבו נבדקים בבדיקת נשיפה?

שני סוגי הסיבו שנבדקים היום בבדיקת הנשיפה הם סיבו מסוג מימן וסיבו מסוג מתאן. סיבו מסוג מימן גופריתי לא נבדק בבדיקה שקיימת היום בארץ, אך ניתן לאבחן אותו על סמך אבחנה מבדלת.

כיצד מתבצעת בדיקת סיבו?

בדיקת הסיבו מתבצעת על ידי מכשיר חדשני "Global Diagnostics". הבדיקה עצמה מתבצעת על ידי שתיית תמיסה מתוקה שמכילה גלוקוז או לקטולוז ולאחר מכן נשיפה לתוך צינורית שמחוברת למכשיר כל רבע שעה במשך שעה וחצי. המכשיר בודק נוכחות של גזי מימן ומתאן ואת השינוי שלהם.

כיצד ניתן לאבחן סיבו מסוג מימן גופריתי?

בסיבו מסוג מימן גופריתי התסמינים מאד ד